Pa pēdām diētai

Pirms aptuveni astoņiem gadiem, aiz neko darīt, es uzsāku blogu laade.wordpress.com. Man tad bija aktuāla tēma – svara zaudēšana. Gadi pagājuši un esmu atpakaļ līdzīgā situācijā. Bēbis paaudzies, svars paaugstināts un nekrīt.

Kāpēc man nesanāk?

Tāpēc, ka garšo ēst, un vājš raksturs. Tā nu tas ir. Un slinka esmu. Varētu jau ar sportiņu nodarboties, bet nu slinkums. Karsts, nav laika (ha ha), dažas sporta tērpa daļas ir kļuvušas par lamatām, kurās grūti iekļūt un vēl grūtāk izlīst. “Attaisnojumi” tātad ir.

Ko es daru lietas labā?

Atbraucot no atvaļinājuma, kura laikā biju uzēdusi vēl 3kg, nolēmu, ka viss! Bik ir jāsaņemas! Jau kopš pavasara ar meitenēm no bēbja calis.lv grupas krājām nostaigātos kilometrus Endomondo. Man tie bija tādi slinki kilometri. Tāpēc, lai sekotu cītīgāk noietā kvalitātei, izpētīju telefonā iebūvēto Samsung Health aplikāciju. Tajā skaita soļus, kilometrus, kalorijas, reģistrē svaru, ūdeni, kofeīnu, tiek piedāvāti vingrojumu kompleksi, ikmēneša soļu izaicinājums. Un SH “ēd” mazāk bateriju kā Endomondo un ar to savienojamais MyFitnesPal. Tad nu tagad cītīgi katru rītu ar ratiem nostaigāju 5-6km, bet vakarā kādus 2-5km, cik nu sanāk. Pat lēnā garā 3km/h noietais nodedzina vienas ēdienreizes kaloriju normu! Ir motivācija nostaigāt vairāk, lai arī šajā karstumā tas nav pārāk viegli. Nav nekādu pinteresta un instagrama smuko un laimīgo seju. Ir sakaruši un nosvīduši  vaigi, slapja mugura un citi prieki. Tā kā jādomā ne tikai par sevi, bet arī bēbi, tad sanāk staigāt pa vienu un to pašu ielu turp atpakaļ, jo tā ir gandrīz vienīgā, uz kuras no rītiem, kad vēsāks, ir ēna. Ir nedaudz garlaicīgi, bet nekas traks.

Vienai ciest ir garlaicīgi, tāpēc izpētīju publiskās un kolektīvās tievēšanas grupas un iespējas. Gan maksas vietējo dāmu vadībā un arī ārzemju tievēšanas lapas, gan arī bezmaksas “līdzjutēju” komandas. Man tās bezmaksas līdzjutēju komandas laikam patīk labāk. Pirmkārt jau, jo bezmaksas; otrkārt – nav grafiki, sastādītas ēdienkartes, sveša cilvēka vispārīgi sastādīta “plāna”. Esmu redzējusi šo maksas plānu sastādītās ēdienkartes (jo man tas ir būtiski), tik pliekani ēst ir grūti. Jā, jau jā – svars taču ir jāzaudē! Bet vai tiešām grūti izdomāt garšīgu diētu, nevis visu tādu bālu, bez garšvielām, un jūtami par maz kalorijām? Tāpēc laikam piesekoju tikai vienai dāmai instagramā – Ievagetsfit . Viņas diētiskais ēdiens ir skaists, sabalansēts, acīs pilnīgi iešķīst garšas! Un vēl – man patīk “tievēt” savā ritmā, nevis pielāgoties kāda cita uzstādītam mērķim, piemēram, – 1kg nedēļā.
Tādas publiskās līdzjutēju grupas ir labas. Redzi, ka arī citiem neiet viegli. Vari pats pažēloties. Apmainīties ar pieredzi, receptēm.

Grūtniecības laikā man atklāja gestācijas diabētu. It kā nekas tik traks, bet uz diētas uzlika. Nekādi saldumi, banāni, cukuroti dzērieni, nekādi baltie makaroni, rīsi, kartupeļi uc baltos miltus un cieti saturoši produkti. Tā vietā, lai man svars turpinātu augt, kas ir tikai normāli, tas stāvēja uz vietas un lēnām pat mazinājās. Tā es sapratu, kas man darbojas – nost ar ātrajiem ogļhidrātiem, sveicināti dārzeņi, piena produkti, gaļa, bet pilngraudu produkti ierobežotā daudzumā. Arī tagad cenšos pie tā pieturēties. Siers ir ok, siers uz baltmaizes nav ok. Krējums pie salātiem ir ok, krējums uz kartupeļiem nav ok. Auzu pārslu putra no pilngraudu auzu pārslām ir ok, no ātri vārāmajām nav. Griķiem jā, rīsiem nē.

Kā man sanāk?

Nav jau tā, ka katru dienu sanāk. Es diezgan viegli spēju turēties pretī veikala bulciņām, kūciņām, saldumiem un šokolādēm, bet ir tik briesmīgi grūti paiet garām pašgatavotajam. Īpaši, ja pusi baudas sniedz pati cepšana. Vakar izmantoju gadījumu un uzcepu vienu skaistu ābolu-dzērveņu biskvītu, lai atdotu to mammai. Tik laba sajūta bija (uzkarsēt virtuves galu gandrīz līdz +30C)! Citas teiktu, ka noraujas, vai viņām ir cheat meal vai day. Es to tā neuztveru.  Es tievēju ar baudu! Lēnām un ar baudu! Un vidējo ātrumu -100g/dienā. Ir ok.

Leave a Reply